Svegro i ny förpackning
Svegro har nyligen genomfört ett varumärkesarbete tillsammans med trend- och strategibyrån Hint. Grunden för arbetet har varit ett omfattande insikts- och strategiarbete med fokus på konsumentmönster och marknadens utveckling. Syftet har varit att ta fram agerbara insikter som gör Svegro fortsatt relevanta i samtiden och framtiden och ge riktning för produktutveckling och nya kategorier.
MED SMAK OCH KVALITET
På Svegro odlar vi med fokus på smak och kvalitet. Vår storsäljare är den omåttligt populära basilikan, i gott sällskap av både örtig dill och pepprig timjan.
Till växthusetVI ODLAR EKOLOGISKT
Påhejade av solens naturliga strålar, låter vi våra plantor växa så naturligt som möjligt, utan bekämpningsmedel och konstgödsel.
Vårt hållbarhetsarbeteSvegro sedan 1960
Svegro har försett stockholmarna med färska grödor sedan 1960. Visionen är ett Sverige helt självförsörjande på färskt grönt. När vi 1983 byggde vårt första växthus på Färingsö var det för att kunna odla svensk sallat året om. Idag har vi en av landets modernaste och mest klimatsmarta anläggningar. Vi odlar med fokus på smak och kvalitet, stolta över att ha bidragit till att utveckla matkulturen i Sverige.
Om oss